Z zamkniętymi oczami nie umiemy odróżnić palców stopy

23 września 2015, 10:39

Z zamkniętymi oczami zdrowi ludzie nie potrafią odróżnić swoich palców u nóg.



Xbox 360 sprzętem rehabilitacyjnym

31 sierpnia 2006, 11:03

Zespół z Rutgers State University ze stanu New Jersey wykorzystał zmodyfikowaną przez siebie konsolę Xbox 360 do stworzenia taniego urządzenia przydatnego w leczeniu osób po przebytych zawałach serca. Konsola Microsoftu ma pomóc chorym, którzy wymagają rehabilitacji dłoni.


Stopa rękę zmienia

19 stycznia 2010, 11:04

Wg naukowców, zwinne dłonie, dzięki którym mogliśmy zacząć wytwarzać i wykorzystywać kamienne narzędzia, są efektem ubocznym zmian w budowie naszych stóp (Evolution).


Wibrujący wspomagacz dla chirurgów

2 sierpnia 2016, 06:06

Naukowcy z Uniwersytetu w Hiroszimie opracowali wibrujące urządzenie - aktuator PZT - które w czasie operacji minimalnie inwazyjnych zwiększa wrażliwość chirurga na różne kształty i tekstury w ciele pacjenta.


Histeria siedzi w głowie

12 grudnia 2006, 14:06

Z kandyjskich badań wynika, że u osób przejawiające zachowania histeryczne można zauważyć zmiany w mózgu, które naukowcy połączyli z ich sposobem zachowania. To, co potocznie zwane jest histerią, lekarze nazywają zaburzeniami konwersyjnymi.


Grając w papier, kamień, nożyce, wzajemnie się naśladujemy

20 lipca 2011, 15:54

Uczestnicy gry papier, kamień, nożyce nieświadomie naśladują ruchy dłoni przeciwnika, znacznie zwiększając prawdopodobieństwo, że runda zakończy się remisem.


Postawa wskaźnikiem inteligencji

17 czerwca 2009, 09:56

Pozycje przybierane przez urodzone przedwcześnie dzieci wskazują na ich przyszły iloraz inteligencji i ewentualne zaburzenia uczenia.


Wyginający śmiało górę ciała znajduje się na celowniku obu płci

1 lutego 2013, 14:47

Podobnie jak kobiety, heteroseksualni mężczyźni potrafią wychwycić w tańcu innych mężczyzn wskazówki świadczące o kondycji fizycznej. W ten sposób oceniają konkurencyjność rywali.


Wirtualna telerehabilitacja

19 marca 2010, 09:50

Inżynierowie z Rutgers University wykorzystali konsolę PlayStation 3, rękawicę do gier oraz wykonane na zamówienie specjalne oprogramowanie i gry, by w ten sposób zwiększyć szybkość ręki i zakres ruchów palców nastolatków z porażeniem mózgowym. Wszystko to miało rozszerzyć wachlarz dostępnych dla nich czynności, w tym samoobsługowych czy związanych z utrzymaniem porządku w domu.


Technologia czyni ślepym na otoczenie

9 października 2013, 04:40

Osoby skupione na obcowaniu z elektroniką mobilną są ślepe na to, co dzieje się dookoła. Ostatnio, niestety, mogli się o tym przekonać mieszkańcy San Francisco, w którym 30-letni Nikhom Thephakaysone zamordował w metrze strzałem w tył głowy 20-letniego Justina Valdeza


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy